در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های دادهکاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته میشود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.
در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد.
رابطه مشتری با زمان تغییر می کند و چنانچه تجارت و مشتری درباره یکدیگر بیشتر بدانند این رابطه تکامل و رشد می یابد. چرخه زندگی مشتری، چارچوب خوبی برای بکارگیری داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری فراهم می کند. در بخش ورودی داده کاوی، چرخه زندگی مشتری می گوید که چه اطلاعاتی در دسترس است و در بخش خروجی آن، چرخه زندگی می گوید که چه چیزی احتمالاً جالب توجه است و چه تصمیماتی باید گرفته شود .
داده کاوی می تواند سودآوری مشتری های بالقوه را که می توانند به مشتریان بالفعل تبدیل شوند، پیش بینی کند و اینکه تا چه مدت به صورت مشتریانِ وفادار خواهند ماند و چگونه احتمالاً ما را ترك خواهند کرد. بعضی از مشتریان، مرتباً مراجعاتشان را به شرکتها برای کسب مزیت هایی که طی رقابت میان آنها به وجود می آید، تغییر می دهند. در این صورت شرکتها می توانند هدفشان را روی مشتریانی متمرکز کنند که سودآوری بیشتری دارند.
ترکیب و یکپارچه سازی DM و CRM ، منافع بسیار زیادی برای شرکتها دارد، زیرا باید دانست که برخی مشتریان، بطور معناداری، بیش از سایر مشتریان، سودمند هستند. داده کاوی می تواند کمک کند تا این مشتریان را که داده هایشان در پایگاه های داده ای عظیم، مدفون شده اند، شناسایی و هدف گذاری کرده و بدینوسیله، کمک می کند تا روابط با مشتریان را مجدداً تعریف کرده و تقویت کنیم.
بنابراین می توان از طریق داده کاوی، ارزش مشتریان را تعیین، رفتار آینده آنها را پیش بینی و تصمیمات آگاهانه ای را اتخاذ کرد.
این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند.
اگر به پژوهش در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری علاقه مند هستید توصیه می شود حتما مجموعه استثنائی و بی نظیر هفتاد مقاله فارسی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری و مجموعه های مشابه آن را تهیه بفرمایید.
اگر در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید. آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademy) حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.
افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.