بررسی ارتباط پیاده سازی هوش تجاری و الگوی استراتژی رقابتی با میزان رضایتمندی مشتریان در بانک های شهر اصفهان

بررسی ارتباط پیاده سازی هوش تجاری و الگوی استراتژی رقابتی با میزان رضایتمندی مشتریان در بانک های شهر اصفهان


  • 28 بازدید

 آکادمی داده  که به زودی پنجمین سال فعالیت خود را جشن می گیرد سالهاست به دنبال ایجاد محتوای مفید برای علاقه مندان علوم داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده، مدیریت دانش، هوش تجاری و مباحث مرتبط است.  آکادمی داده  امیدوار است با این اقدامات بتواند اثری هر چند اندک در افزایش آگاهی علاقه مندان به این حوزه ها داشته باشد. در این سری مقالات  آکادمی داده  تلاش دارد مقالات جالب، جدید، پر محتوا و اثرگزار را در علوم داده‌کاوی، متن کاوی، مدیریت دانش، هوش تجاری و مباحث مرتبط ارایه نماید. در این سری مقالات ابتدا مقدمه و سپس نتیجه گیری مقالات ارایه شده است و سپس‌ فایل پی دی اف مقاله برای دانلود رایگان علاقه مندان توسط  آکادمی داده تهیه شده و قابل دانلود است.

خلاصه

از دغدغه های سازمان ها، امکان سنجی و اگاهی از میزان امادگی سازمان برای پیاده سازی هوش تجاری و الگوی استراتژی رقابتی در سازمان است که با توجه به نقش پررنگ رضایتمندی مشتریان در توسعه این امر و نیاز است که در این خصوص راهکارهای اجرای اتخاذ گردد.در این مقاله سعی شده است تا نقش پیاده سازی هوش تجاری والگوی استراتژی رقابتی بر میزان رضایتمندی مشتریان در بانک های شهر اصفهان مورد بررسی قرار گیرد.روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده ها کیفی و توصیفی از نوع همبستگی است.اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشامه جمع اوری و از طریق نرم افزار amos مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه اماری شامل کارکنان و مدیران در بانک های شهر اصفهان است. که در شیوه تجزیه و تحلیل داده ها از ازمون کلموگروف اسمیرنوف معادلات ساختاری و ضریب رگرسیونی استفاده شده است..که نتایج حاصل نشان میدهد پیاده سازی هوش تجاری و الگوی استراتژی رقابتی بر رضایتمندی مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد و با توجه به نتایج حاصل از پژوهش به مدیران و کارکن ا ان بانک ه توصیه می شود هر چه بیشتر به پیاده سازی هوش تجاری و الگوی استراتژی رقابتی برای بهبود میزان رضایتمندی مشتریان توجه کنند.

 

بحث و نتیجه گیری

در سالهای اخیر سازمان ها بدنبال بکارگیری سیستم های اطلاعاتی کارا و اثر بخشی هستند که بتواند بعنوان یک ابزار برای سازمان مزیت رقابتی کسب نماید. در همین راستا تحقیقات انجام شده و نیز بسیاری از صاحب نظران بر ان هستند که پیاده سازی سیستم هوش تجاری می تواند در کاهش هزینه ها،افزایش کارایی و رقابت پذیری سازمان، از طریق یکپارچه سازی اطلاعات داخل و خارج موسسه ، تحلیل و تفسیر داده ها، و تبدیل انها به اطلاعات ارزشمند برای تصمیم گیری ها بصورت جدی تاثیر گذار باشد .

پیشنهادات

با توجه به نتایج بدست امده از مطالعه پیاده سازی هوش تجاری و الگوی استراتژی رقابتی با میزان رضایتمندی مشتریان در بانک های شهر اصفهان می توان به این نتیجه دست یافت که مدل پیشنهادی در این پژوهش ، مدل کاربردی و مناسبی است و متغیرهای ان تاثیر مثبت و معنادری با رضایتمندی مشتریان دارند و از بین ان ها متغیر توزیع وریسک از دید کارکنان و مدیران توانسته تاثیر بیشتری را بر رضایتمندی مشتریان بگذارد و متغییرساختار بازار و تجربه همکاری کمترین تاثر را بر رضایتمندی مشتریان داشته است. از دلایل تاثیر کمتر این متغیر می توان به عدم همکاری مناسب شرکت ها مورد نظر در جهت ارائه امار و اطلاعات محقق و کم بودن شرکت های تولید کننده کالاهای که منجر به محدود شدن جامعه اماری شده است ، این پژوهش در این خصوص پیشنهاداتی را در قالب کاربردی و اتی ارائه می نماید ، این پژوهش میتواند علاوه بر حوزه خدمات بانکی،در سایر حوزه های خدماتی مورد مطالعه قرار گیرد و نتایج ان با نتایج این پژوهش مورد مقایسه و تحلیل قرار بگیرد، بررسی مقایسه ای رابط متغیرهای ذکر شده در تحقیق در بانک ها خصوصی و دولتی،سنجش رابطه ای بین رضایتمندی و متغیرهای ذکر شده در دوره های مختلف زمانی و بررسی رابطه ای بین رضایتمندی ساختار بازار،تجربه همکاری ،معیار ریسک و معیار توزیعدر هر دوره با عملکرد مالی دوره اتی ان در هر شعبه، برگزاری همایش ها و سمینارها در مورد رضایتمندی مشتریان برای مدیران و روسای شرکت ها و بانک ها،از مشتریان خود در مورد روش دلخواه انها جهت پاسخگوی به نیازهایشان نظر خواهی کنید.

این مقاله توسط آکادمی داده تهیه شده است و از طریق لینک قابل دسترسی است. محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 

مجموعه مقالات فارسی در مورد هوش تجاری یا هوشمندی کسب و کار  که شامل چهار صد 400 مقاله فارسی در مورد هوش تجاری یا هوشمندی کسب و کار است به صورت یکجا نیز از طریق لینک قابل دسترسی هستند. 

 

اگر در حال پژوهش در حوزه داده کاوی هستید، سوالات و اشکالات خود را از طریق تلگرام با آکادمی داده در میان بگذارید. با عضو شدن در کانال تلگرام  آکادمی داده از مقالات جدید و دیتاست های منتشر شده مطلع شوید. 

اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.