تحلیل مدل های انتشار در شبکه های اجتماعی

تحلیل مدل های انتشار در شبکه های اجتماعی


  • 463 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 


مهم ترین پدیده در شبکه های اجتماعی، پدیده انتشار یک رفتار در بین اعضای شبکه است. در این مقاله با بررسی مختصر روش های مختلف انتشار در شبکه های اجتماعی دریافتیم نقش پدیده انتشار پسته به نوع این شبکه ها، به صور گوناگون خواهد بود. برای مثال انتشار در بازاریابی کالایی با انتشار خبر در شبکه ای از وبلاگها بسیار متفاوت است. اینکه از مفهوم انتشار تحت عنوان پدیده یاد می شود به این دلیل است که انتشار از معدود عواملی است که قابلیت تعریف در شبکه های مختلف را دارد و با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی، این مفهوم ابعاد جدیدی به خود گرفته است. ذکر این نکته ضروری است که قریب به اتفاق مدل های انتشار ذکر شده در این مقاله در زمینه های مختلف کاربرد دارند ولی مدل انتشار آبشاری وابسته، به دلیل تطابق بیشتر با مسائل دنیای واقع ، پرکاربردترین و قرین به صحت ترین مدل هاست. این مدل دارای تطابق نسبتا کاملی با زمینه های مختلف شبکه های اجتماعی نظیر بازاریابی کالا، شبکه های اجتماعی مجازی (فیس بوک و توئیتر و غیره)، انتشار بیماری مسری در جامعه و ... می باشد.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 


کپی برداری بدون ذکر منبع، بر اساس قانون جرائم اینترنتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 

اگر در حال پژوهش در حوزه داده کاوی هستید، سوالات و اشکالات خود را از طریق تلگرام با آکادمی داده در میان بگذارید. با عضو شدن در کانال تلگرام  آکادمی داده از مقالات جدید و دیتاست های منتشر شده مطلع شوید. 

مجموعه مقالات فارسی به صورت یکجا نیز از طریق لینک قابل دسترسی هستند. 

اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.