در این سلسله مقالات آکادمی داده به دنبال ارائه مطالبی است که محققین و علاقهمندان دانش علم داده با کاربردهای گسترده و عظیم این علم آشنا کند.
علم داده با ظهور شبکه های اجتماعی رشد بسیار زیادی کرد زیرا داده های منتشر شده روز به روز گستردهتر شد به همین دلیل کارها و تحقیقات انجام شده در این حوزه مطالعاتی نیز رشد چشمگیری کرد.
بدین ترتیب در این مقالات کارهای انجام شده بر روی داده های شبکه های اجتماعی با استفاده از روش های داده کاوی و یادگیری ماشین ارائه خواهد شد. امید است مطالعه این مقالات برای اشخاصی که به دنبال تحقیق و پژوهش در حوزه کشف دانش از شبکه های اجتماعی با بهره گیری از داده کاوی و یادگیری ماشین هستند مفید و سودمند باشد.
کلوتا ۲۰۱۵ معتقد است بین دموگرافی کاربران وب سایت یک واحد تجاری و فالوور های صفحات شبکههای اجتماعی آن واحد تجاری ارتباط وجود دارد.
این تحقیق از این جهت قابل توجه است که تاکنون تحقیقی در این باب انجام نشده است، سوال اصلی تحقیق بر این اصل استوار است که آیا بازدید کنندگان وب سایت در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت های وب سایت را دنبال میکنند یا خیر?
اینجا منظور از دموگرافی، جنسیت، سن، قوم، تحصیلات، درآمد و تاهل مورد نظر قرار گرفته شده است.
برای بررسی ادعا از مدل رگرسیون استفاده شده است، ۱۵۰۰ وب سایت مورد بررسی قرار گرفته است و ارتباط 0.77 بین فالوور های صفحه توییتر آنها و ترافیک وب سایت ها آن ها موجود بوده است.
در واقع دموگرافی یک کاربری که صفحه شبکه اجتماعی یک واحد تجاری در توییتر فالو میکند به دموگرافی شخصی که از وب سایت آنها بازدید میکنند بسیار شبیه است.
کپی برداری بدون ذکر منبع، بر اساس قانون جرائم اینترنتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است!
اگر در زمینه علم داده و داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه تجاری یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید. آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.
افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.