رایانش ابری رویکردی نوین در هوش تجاری

رایانش ابری رویکردی نوین در هوش تجاری


  • 214 بازدید

 آکادمی داده  که به زودی پنجمین سال فعالیت خود را جشن می گیرد سالهاست به دنبال ایجاد محتوای مفید برای علاقه مندان علوم داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده، مدیریت دانش، هوش تجاری و مباحث مرتبط است.  آکادمی داده  امیدوار است با این اقدامات بتواند اثری هر چند اندک در افزایش آگاهی علاقه مندان به این حوزه ها داشته باشد. در این سری مقالات  آکادمی داده  تلاش دارد مقالات جالب، جدید، پر محتوا و اثرگزار را در علوم داده‌کاوی، متن کاوی، مدیریت دانش، هوش تجاری و مباحث مرتبط ارایه نماید. در این سری مقالات ابتدا مقدمه و سپس نتیجه گیری مقالات ارایه شده است و سپس‌ فایل پی دی اف مقاله برای دانلود رایگان علاقه مندان توسط  آکادمی داده تهیه شده و قابل دانلود است.

چکیده

هوشمندی کسب و کار ( BI)  با رویکردهای یکپارچه برای پشتیبانی از مدیریت سروکار دارد. در حال حاضر، برای پذیرش BI و عصری نوین از مدیریت داده های تحلیلی برای هوش (اطلاعات)، قید و بندهایی وجود دارد. این قید و بندها، زیرساخت های یکپارچه ای هستند که مشمول BI میشوند و پیچیده، هزینه بر، و غیرانعطاف پذیر گشته اند. بنابراین در این مقاله، رایانش ابری به عنوان چاره ای محتمل برای این موارد به کار گرفته خواهد شد. ما محیطی جدید را برای هوش (اطلاعات) کسب و کار ارائه خواهیم کرد تا که پنجره های به کارگیری BI را کوتاه کرده، هزینه را برای برنامه های BI در قیاس با نرم افزار مفروض مرسوم BI را کاسته، و این قابلیت را به وجود آوریم که محیط هایی را جهت آزمودن، شواهد مفاهیم و ارتقاها افزوده و به کاربران، پتانسیل استقرار سریعتر و انعطاف پذیری بیشتر را ارائه نماییم. رایانش ابر همچنین سازمانها را قادر میسازد که داده ها را سریعتر و به طور مقرون به صرفه تری نسبت به هر زمان دیگر در گذشته تحلیل نمایند.

نتیجه گیری
تجارتی که پاسخ گوی تغییرات مستمر فضای اقتصادی کنونی است میتواند در چنین فضای پویایی با سایر تجارتها به رقابت بپردازد. این ویژگی سازمان را قادر میسازد تا فرصتهای مناسب را شناسایی کرده و با سرعت بیشتری محصول جدید به بازار عرضه کند. هوش تجاری سازمان را به ابزارهایی مجهز میکند تا بتواند به وسیله ی آنها انباره های داده و اطلاعات ارزشمند مشت شده از آنها را تحلیل کند. به این ترتیب سازمانها میتوانند تصمیمهای آگاهانه و هوشمندانه بگیرند. با این وجود استفاده از ابزار های هوش تجاری نیازمند یک پایگاه داده ای بسیار بزرگ به منظور نگه داری و به روزرسانی اطلاعات و یک پردازشگر قدرتمند جهت تحلیل داده ها میباشد. موارد گفته شده هزینه های بسیار هنگفتی به سازمان تحمیل میکنند و این امر موجب شده است که راه حل های این فناوری ارزشمند مورد استقبال قرار نگیرند.
در این مقاله سرویسهای رایانش ابری به عنوان بستری برای رفع نقاط ضعف هوش تجاری مطرح شد و سعی شد با ارائه مدلی از ابر هوش تجاری نقاط ضعف موجود در ابری بستری مقیاس پذیر با هزینه های کم فراهم میکند. پیاده سازی راه حلهای هوش تجاری برطرف شود. رایانش طراحی ابر به گونه ای است که هنگامی که منابع اضافی نیاز باشد، نرم افزارها میتوانند بر روی هر سرور موجود و قابل دسترس اجرا شوند. همچنین ابزار های داده کاوی در ابر میتوانند به اتخاذ سری تصمیمات استراتژیک و دقیق کمک کنند. هوش تجاری مبتنی بر ابر مدل انعطاف پذیر تری نسبت به مدلهای سنتی هوش تجاری ارائه میدهد، که بیشتر مبتنی بر نیاز های تجاری است تا محدودیت های تکنولوژی. برای اینکه تجارتی بتواند با استفاده از مدل ارائه شده موفقیت چشمگیری تولید کند باید قادر باشد یک تعادل نسبی بین ریسکها و فرصتهای محاسباتی موجود ایجاد کند.

این مقاله توسط آکادمی داده تهیه شده است و از طریق لینک قابل دسترسی است. محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 

مجموعه مقالات فارسی در مورد هوش تجاری یا هوشمندی کسب و کار  که شامل چهار صد 400 مقاله فارسی در مورد هوش تجاری یا هوشمندی کسب و کار است به صورت یکجا نیز از طریق لینک قابل دسترسی هستند. 

 

اگر در حال پژوهش در حوزه داده کاوی هستید، سوالات و اشکالات خود را از طریق تلگرام با آکادمی داده در میان بگذارید. با عضو شدن در کانال تلگرام  آکادمی داده از مقالات جدید و دیتاست های منتشر شده مطلع شوید. 

اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.