طراحی مدل کاربرد داده کاوی در مدیریت دانش مشتری

طراحی مدل کاربرد داده کاوی در مدیریت دانش مشتری


  • 932 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

 

با افزایش سرعت تحول در علوم، ضرورت استفاده از دانش های نوین بیش از پیش آشکار شد است. داده کاوی به عنوان یک رشته علمی نوین در زمینه بازیابی و استخراج اطلاعت و الگوها می تواند نقش مهمی در جهت دست یابی به این اهداف داشته باشد.  داده کاوی ازمهمترین ابزارهای مورد استفاده در مدیریت دانش محسوب می شود. در سازمان هایی که اطلاعات نقش اساسی را ایفا می کند ، تولید اطلاعات مناسب و دقیق از میان انبوه اطلاعات نیاز به ابزارهایی مناسب دارد. داده کاوی به عنوان ابزاری دقیق می تواند در بهبود روند تولید اطلاعات برای مدیران نقش اساسی ایفا کند ،همان طور که از نتیجه تحقیق حاصل شده داده کاوی در مدیریت دانش مشتری در حوزه های مختلفی نظیر طراحی مجدد فرایندهای کسب و کار ، پایگاه های اطلاعاتی و سیستم مدیریت دانش به عنوان یک تکنیک نو عمل می کند . داده کاوی می تواند حجم عظیمی از اطلاعات را مورد بررسی قرار دهد و دانش مورد نیاز سازمان را تهیه نماید و آن را بهینه سازی نماید ، همچنین می تواند پایگاه ها را به لحاظ برخورداری از مطلوب ترین اطلاعات رتبه بندی نماید .بنابراین برای بهبود عملکرد سازمان ،مدیریت دانش می تواند با استفاده از اطلاعات مناسب که از طریق ابزار داده کاوی بدست می آید ، اطلاعات مناسب را طبقه بندی کرده و از میان آنها بهترین اطلاعات را برگرفت و صورت اجرایی درآود که همان دانش جدید می باشند . با توجه به مطالب گفته شده از طرفی می توان اذعان کرد که یکی از راه های ماندن سازمان در بازار رقابت استفاده از مدیریت دانش مشتری می باشد. زیرا مشتریان یکی از ارزشمندترین منابع پیشرفت سازمانی می باشند که در مدیریت دانش به آن کمترین توجه شده است. سازمان هایی که استعداد نهفته در خود را نتوانند به عرصه ظهور برسانند در اندک زمانی مغلوب سازمان دیگری خواهد شد که در به کار گیری استعداد و ارئه محصول جدید با هزینه اندک قدرت داشته و از مدیریتی لایق با افق دید وسیع برخوردار است . توجه به این که یک مدیریت دانش مشتری اثربخش باید ترکیب مناسبی از تکنولوژی مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری باشد ، در مقاله حاضر با استفاده از داده کاوی به عنوان ابزاری نوین، می توان الگوهای نهفته در دانش مشتریان در سازمان که ترکیبی از مبانی مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری می باشد را استخراج و از آنها در پیشبرد سازمان استفاده کرد.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 

اگر به پژوهش در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری علاقه مند هستید توصیه می شود حتما مجموعه استثنائی و بی نظیر هفتاد مقاله فارسی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری  و مجموعه های مشابه آن  را تهیه بفرمایید.

اگر در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.