فرانظرها یا متانظر چیست؟

فرانظرها یا متانظر چیست؟


  • 1,327 بازدید

در این نوشتار ابتدا در مورد نظرکاوی یا تحلیل احساسات و سپس در فرانظرها یا متانظر صحبت می شود. 

 

نظر کاوی یا تحلیل احساسات چیست؟

نظرکاوی یا تحلیل احساسات فیلد مطالعاتی است که سعی می کند احساسات، رفتار، نظرات و تحلیل افراد مختلف را نسبت به موجودیت ها و ویژگی های آن بیان کند. این موجودیت می تواند محصول ها، سرویس ها، سازمان ها، افراد و رخدادها و موضوعات باشد.  در نظرکاوی انواع نظرات وجود دارد که یکی از این انواع متانظر ها هستند.

فرانظر یا متانظر


فرانظرها نظرات یا عقایدی درباره نظرات هستند. به عبارتی دیگر، هدف فرانظر نیز یک نظر است که معمولا در یک عبارت مادون می اید. نظر در عبارت مادون میتواند یک حقیقت با عقیده‌ای تلویحی یا یک نظر ذهنی را ابراز کند. اجازه دهید مثال ها را ببینیم:
«از اینکه سود گوگل بالا رفت من خیلی ناراحتم»
«از اینکه دخترم ماشین فوردش را دوست دارم خیلی خوشحالم»
«از اینکه آلمان بازی را باخت ناراحتم»
این جمله نسبتا با جملات قبلی فرق دارد. ولی هنوز همان تعریف نظر در نظرکاوی در این مورد صدق می کند. تنها تفاوت هدف فرانظر در بند اصلیست که حالا خود نظر در بند مادون است. برای مثال در جمله اول، نویسنده دربارة سود گوگل بالا رفت که هدف فرانظر در بند اصلیست منفی است. بنابراین فرانظر نیز منفی است. ولی هدف آن یک نظر مثبت برآمده از حقیقت درباره سود گوگل است. در عمل، با دو نوع از نظر باید به شکل متفاوتی رفتار شود. به دلیل اینکه فرانظر ها نادر هستند، پژوهش یا کارهای عملی کمی بر روی آنها انجام شده است.

کپی برداری بدون ذکر منبع، براساس قانون جرایم اینترتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 

اگر در زمینه نظر کاوی یا عقیده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله، گپ و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.