مدل هوش تجاری برای مدیریت سیستم های سلامت با استفاده از شبکه ارتباطی کاربران

مدل هوش تجاری برای مدیریت سیستم های سلامت با استفاده از شبکه ارتباطی کاربران


  • 69 بازدید

 آکادمی داده  که به زودی پنجمین سال فعالیت خود را جشن می گیرد سالهاست به دنبال ایجاد محتوای مفید برای علاقه مندان علوم داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده، مدیریت دانش، هوش تجاری و مباحث مرتبط است.  آکادمی داده  امیدوار است با این اقدامات بتواند اثری هر چند اندک در افزایش آگاهی علاقه مندان به این حوزه ها داشته باشد. در این سری مقالات  آکادمی داده  تلاش دارد مقالات جالب، جدید، پر محتوا و اثرگزار را در علوم داده‌کاوی، متن کاوی، مدیریت دانش، هوش تجاری و مباحث مرتبط ارایه نماید. در این سری مقالات ابتدا مقدمه و سپس نتیجه گیری مقالات ارایه شده است و سپس‌ فایل پی دی اف مقاله برای دانلود رایگان علاقه مندان توسط  آکادمی داده تهیه شده و قابل دانلود است.

خلاصه
امروزه، هوش تجاری (Business Intelligence) یکی از مفاهیم مهم مدیریت و سازمان می باشد و به یک نهاد پیشرو تبدیل شده است. در زمینه های پزشکی و بهداشت و سلامت، سیستمهای BI به منظور در اختیار گذاشتن اطلاعات پشتیبان تصمیم طراحی می شوند و مکررا نشان دادند که برای سازمان ها با ارزش هستند. تصمیم گیری مبتنی بر مدرک به دسترسی قابل اطمینان به اطلاعات دقیق و به موقع بستگی دارد. BI همراه با علم تجزیه و تحلیل بهداشت و سلامت یک روش تکنولوژیکی نوظهور است که قابلیت تحلیلی برای مدیثریت در صنعت بهداشت و سلامت ارائه می کند تا کیفیت سرویس را فراهم کند، هزینه ها را کاهش دهد، و ریسکها را مدیریت کند. در این مدل سعی داریم با استفاده از ابزارهایی همچون شبکه ارتباطی کاربران و چهار چوب چند سطحی و چند نظری (MTML ) مدلی برای ارزیابی و مدیریت سیستم سلامت با استفاده از گزاره های پیشنهادی طراحی می شود. برای انجام این مدل ابتدا با معرفی شبکه ارتباطی کاربران و نظریه MTML ، اسطح و گزاره این نظریه را مورد بررسی قرار می دهیم تا نهایتا" مرکزیت و شاخص درجه بازیگر اصلی جهت اخذ تصمیمات بهینه با استفاده از هوش تجاری ارائه شود.

نتیجه گیری
هوش تجاری مجموعه ای از نظریات، روش ها، فرایندهای معماری ها و فناوری هایی است که برای تبدیل داده خام به اطلاعات مفید و معنادار استفاده می شود. مقادیر بزرگی از اطلاعات را برای شناسایی و توسعه فرصت های جدید بکار می گیرد. بهره بردن از فرصت های جدید و اعمال یک استراتژی اثربخش می تواند مزیت رقابتی و پایداری بلندمدت به ارمغان بیاورد. در واقع در این تحقیق با استفاده از هوش تجاری و بکارگیری شبکه ارتباطی کاربران در بخش تجزیه و تحلیل سعی شده با بدست آوردن مرکزیت و شاخص بازیگران و کنشگران یک سیستم سلامت بهترین و بهینه ترین تصمیم گیری صورت بگیرد. با ارائه این مدل به هدف اصلی که همان استفاده از مدل هوش تجاری جهت ایجاد ساختار برای شناسایی ضعف های پنهان سیستم سلامت و تحلیل و رفع و بهبود اثرات آن می باشد، می رسد.

این مقاله توسط آکادمی داده تهیه شده است و از طریق لینک قابل دسترسی است. محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 

مجموعه مقالات فارسی در مورد هوش تجاری یا هوشمندی کسب و کار  که شامل چهار صد 400 مقاله فارسی در مورد هوش تجاری یا هوشمندی کسب و کار است به صورت یکجا نیز از طریق لینک قابل دسترسی هستند. 

 

اگر در حال پژوهش در حوزه داده کاوی هستید، سوالات و اشکالات خود را از طریق تلگرام با آکادمی داده در میان بگذارید. با عضو شدن در کانال تلگرام  آکادمی داده از مقالات جدید و دیتاست های منتشر شده مطلع شوید. 

اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.