کاربرد داده کاوی در جذب و نگهداری مشتری

کاربرد داده کاوی در جذب و نگهداری مشتری


  • 1,190 بازدید

نه تنها داده کاوی به جذب مشتریان جدید کمک میکند بلکه میتواند به نگهداری مشتریان موجود نیز کمک کند. حفظ و نگهداری مشتری از مهمترین موضوعات برای بنگاههای مالی و صنایع درجه یک برای مشتری و بخصوص بانک می باشد. امروزه گزینه های زیادی برای مشتریان برای انجام کسب و کارشان وجود دارد. مدیران در صنعت بانکداری باید به این موضوع اگاه باشند که اگر آنها تمام سعیشان را در مورد مشتریان به کار نبندند مشتریان می توانند به راحتی در آینده بانک دیگری را انتخاب نمایند. داده کاوی میتواند در هدف گیری مشتریان جدید برای محصولات و خدمات و استخراج الگوهای خرید قبلی مشتریان کمک کند. بنابراین بانک قادر خواهد بود تا مشتریان موجود را با انگیزههایی که به طور سفارشی برای نیاز مشتریان ارائه می شوند حفظ کند. زمانی که بانک منهتن در نیویورک شروع به از دست دادن مشتریان کرد اقدام به استفاده از داده کاوی برای آنالیز حساب های مشتریان و ایجاد تغییرات در نیازمندیهای حساب نمود و در نتیجه آن بانک مشتریان سود ده خود را حفظ کرد. منبع داده گسترده می تواند از طریق داده کاوی برای کسب و کار مناطق مختلف جهان استفاده شود. 

چه چیزی داده کاوی نیست؟

داده کاوی چیست؟

آموزش ابزارِ داده کاوی رپیدماینر

​معرفی منابع برای یادگیری داده کاوی

مزیت رقابتی داده کاوی در بانکداری الکترونیکی در برابر نااطمینانیهای اقتصادی، سمنانی

 

اگر به پژوهش در حوزه داده کاوی علاقه مند هستید توصیه می شود حتما مجموعه استثنائی و بی نظیر  پانصد مقاله فارسی در زمینه داده کاوی  و مجموعه های مشابه آن و مقالات مرتبط با کاربرد داده کاوی در پیش بینی بیماری را تهیه بفرمایید.

اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.  

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.