شناسایی هرزنامه های الکترونیکی ( Spam Email ) با استفاده از ترکیب شبکه های عصبی و درخت تصمیم

شناسایی هرزنامه های الکترونیکی ( Spam Email ) با استفاده از ترکیب شبکه های عصبی و درخت تصمیم


  • 1,709 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

 

اسپم به عنوان تهدید امنیتی و عاملی منفی در فضای مجازی مطرح است که تشخیص و غربال آن از بروز مشکلات احتمالی و اتلاف منابع جلوگیری می کند. روش های یادگیری ماشین از جمله روش های قدرتمند طبقه بندی هستند که در مسئله تشخیص اسپم نیز استفاده شده اند. سیستم پیشنهادی این مقاله نیز مبتنی بر ترکیب روش های یادگیری ماشین است. عملکرد سیستم مذکور نسبت به بکارگیری انفرادی مدل ها، طبق معیار های ارزیابی دقت و حساسیت گزارش شده، برتری عملکرد آن را نشان می دهد. به عبارت دیگر، نتایج به دست آمده نشان می دهد که سیستم پیشنهادی مبتنی بر ترکیب طبقه بندها می تواند پاسخ مقاوم تری را در مساله شناسایی ایمیل های اسپم نشان دهد. نتایج روش پیشنهادی نشان می دهد که با اضافه کردن روش های طبقه بندی دیگر و بررسی روش های پیچیده تری از ترکیب، شانس دستیابی به نتایج بهتر نیز وجود دارد.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 


کپی برداری بدون ذکر منبع، بر اساس قانون جرائم اینترنتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 

اگر در حال پژوهش در حوزه داده کاوی هستید، سوالات و اشکالات خود را از طریق تلگرام با آکادمی داده در میان بگذارید. با عضو شدن در کانال تلگرام  آکادمی داده از مقالات جدید و دیتاست های منتشر شده مطلع شوید. 

مجموعه مقالات فارسی به صورت یکجا نیز از طریق لینک قابل دسترسی هستند. 

اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است. 

503 Service Unavailable

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.