مروری بر شناسایی تقلب در مؤسسات مالی با بهره گیری از روش های داده کاوی

مروری بر شناسایی تقلب در مؤسسات مالی با بهره گیری از روش های داده کاوی


  • 969 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

داده کاوی چیست؟

آموزش ابزارِ داده کاوی رپیدماینر

​معرفی منابع برای یادگیری داده کاوی

در این پژوهش با بررسی مقالات در زمینه تقلب و شناسایی آن، به نتایج زیر دست یافته ایم
1- می توان گفت تمام روشهای داده کاوی در زمینه تقلب و شناسایی آن، استفاده شده است. 
۲- روش بکینگ با نرخ خطا نزدیک به ۳ درصد به عنوان روش برتر انتخاب شده است. 
٣- نتایج حاصل شده از اعمال روش شبکه های عصبی بر روی مجموعه داده آزمون و مجموعه داده آموزش و رسیدن به نرخ دقت بالای ۹۰ درصد می تواند دلیلی بر عملکرد مناسب شبکه های عصبی در این زمینه باشد.
 ۴- با توجه به بررسی روش ها در این بخش، روش رگرسیون لجستیک بهبود کمتری نسبت به روش های بررسی شده، داشته است. ۵- روش ماشین بردار پشتیبان چند حالته نسبت به روش ماشین بردار پشتیبان، بر مجموعه داده های مختلف بهتر عمل کرده است.
 ۶- روشهای تجمعی نیز در زمینه تقلب و شناسایی آن، بهبود قابل ملاحظه ای داشته اند.
با توجه به نتایج حاصل شده می توان به عنوان کارهای آتی موارد زیر را در نظر داشت. 
با در اختیار داشتن مجموعه داده مناسب، نحوه شناسایی تقلب در دیگر مؤسسات از جمله بانکداری، بیمه و... را به دست آورده و نتایج را بررسی نماییم.
یکی از روش هایی که در این زمینه مؤثر بوده است استفاده از سیستم استنتاج فازی می باشد که برای رسیدن به نرخ دقت هموارتر می توان به ترکیب این روش با الگوریتم ممتیک اشاره نمود.

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 

اگر به پژوهش در حوزه کشف تقلب در بانکداری علاقه مند هستید توصیه می شود حتما مجموعه جالب و بی همتای  هفتاد مقاله فارسی در زمینه کشف تقلب در بانکداری  و کشف تقلب مالی  را تهیه بفرمایید.

اگر در زمینه کشف تقلب در بانکداری در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است. 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است. 

503 Service Unavailable

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.