معرفی کتاب : علم داده، مفاهیم و مهارت ها بابک سهرابی و حمیده ایرج

معرفی کتاب : علم داده، مفاهیم و مهارت ها بابک سهرابی و حمیده ایرج


  • 1,382 بازدید

کتاب ها همواره یکی از اصلی ترین منابع دانش و اطلاعات بوده اند، دانشجویان و طالبان علم سعی می کردند با مطالعه کتاب ها در مورد یک موضوع، دانش کافی را اخذ کنند. 
در این سلسله مقالات کتاب های چاپ شده در حوزه های مختلف علم داده، مانند داده کاوی، متن کاوی، نظر کاوی و حوزه های مرتبط با آن ها معرفی می گردد. 
علاقه مندان علم داده باید سعی کنند علم داده را از منابع انگلیسی بیاموزند، بدین ترتیب که از کتاب های چاپ شده در حوزه علم داده به زبان انگلیسی استفاده نمایند. زیرا در برخی موارد مطالب سنگین با ترجمه مبهم به فارسی ثقل تر می شود و کار دانشجویان و علاقه مندان علم داده برای فهم مطالب سخت تر می گردد. 
ولی آکادمی داده در این سلسله مقالات کتاب های فارسی این حوزه را نیز برای کسانی که با زبان انگلیسی آشنایی کمتری دارند معرفی خواهد کرد. 

کتاب علم داده، مفاهیم و مهارت ها یکی از اولین تلاش ها برای توضیح علم داده به زبان فارسی است. در این کتاب فصول به ترتیب زیر تعیین شده است:

فصل اول : تصمیم گیری داده محور

فصل دوم : معرفی علم داده

فصل سوم : پروژه های علم داده

فصل چهارم : مهارت های مورد نیاز برای علم داده

فصل پنجم : آموزش مهارت های علم داده

فصل ششم : ایجاد رشته علم داده

فصل هفتم : علم داده در ایران

این کتاب تلاشی است که اهمیت علم داده برای محققین ایرانی بیان گردد و لزوم ایجاد رشته ای به نام علم داده در کشور را بیان کرده است. این کتاب در 198 صفحه به بازار عرضه شده است. 

اگر به پژوهش در حوزه داده کاوی علاقه مند هستید توصیه می شود حتما مجموعه استثنائی و بی نظیر  پانصد مقاله فارسی در زمینه داده کاوی  و مجموعه های مشابه آن و مقالات مرتبط با کاربرد داده کاوی در پیش بینی بیماری را تهیه بفرمایید.

اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.  

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است. 

 

503 Service Unavailable

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.