میزان درآمد اساتید دانشگاه در ایالات متحده آمریکا

میزان درآمد اساتید دانشگاه در ایالات متحده آمریکا


  • 7,457 بازدید

یکی از مواری که در مورد ایالات متحده آمریکا مطرح است دانشگاه ها و اساتید با دانش این کشور است. در این مقاله سعی می شود اطلاعاتی درباره میزان درآمد اساتید دانشگاه های آمریکا ارائه شود. 

ساختار اداری و دانشگاهی در آمریکا

همان طور که می دانیم ایالات متحده آمریکا به صورت ایالتی اداره می شود و قوانین و درآمد ها در هر ایالت نسبت به ایالت دیگر می تواند متفاوت باشد. به طور مثال درآمد در ایالت کنتیکت دوبرابر و حتی بیشتر از ایالت میسیسیپی می باشد. بدین ترتیب نمی توان گزارش دقیقی در این رابطه ارائه داد. به همین دلیل در این مقاله درباره یکی از ثروتمندترین ایالت های آمریکا یعنی ایالت کنتیکت صحبت می شود. 

بررسی موردی دانشگاه ییل 

دانشگاه ییل نیز در این ایالت قرار دارد. دانشگاه ییل می توان گفت که از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان به حساب می‌آید. دانشگاه ییل، دانشگاهی خصوصی است که در سال ۱۷۰۱ میلادی در شهر نیوهیون ایالت کنتیکت آمریکا تأسیس شد. دانشگاه ییل یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکا است و فارغ التحصیلان بسیار معروفی داشته است. بسیاری از روسای جمهور آمریکا و همچنین سران دولتی از جمله بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش، جان کری و هیلاری کلینتون از این دانشگاه فارغ‌التحصیل گردیده‌اند. دانشکده حقوق دانشگاه ییل همواره رتبه اول را در بین دانشگاه‌های آمریکا احراز کرده‌است. 

بر اساس جدول زیر می توان به ترتیب در آمد سالانه استاد تمام، دانشیار، استادیار و مربی در دانشگاه ییل را مشاهده کرد. با توجه به گزارشی که در مقاله ارائه شده است این میزان درآمد بالاترین درآمد اساتید دانشگاه در آمریکاست.

$77,697 $95,744 $117,288 $192,546 Yale University
           

در کنار دانشگاه معتبر ییل یک واحد آموزشی نه چندان معتبر نیز مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس آن درآمد سالانه استاد تمام، دانشیار، استادیار و مربی در این واحد آموزشی به این قرار است.

     $26,892   $46,818     $52,884   $75,825 Housatonic Community College    
                                                                                 

در کنار این موضوع خط فقر در آمریکا حدود 50 هزار دلار درآمد برای یک خانواده 4 نفری گزارش شده است. بر این اساس با توجه به هزینه ها و درآمد ها می توان به قضاوتی از سطح رفاه اساتید دانشگاه در آمریکا رسید. در برخی موارد در ایران درآمد ضرب در قیمت دلار شده و این تصور ایجاد می شود که حقوق نجومی در خارج از ایران دریافت می شود ولی باید هزینه ها را نیز در نظر گرفت. 

نتیجه گیری در مورد میزان درآمد اساتید دانشگاه در آمریکا

در پایان می توان نتیجه گرفت که درآمد اساتید دانشگاه در آمریکا بستگی زیادی به دانشگاهی که در آن تدریس می کنند دارد. هر چقدر این دانشگاه معتبر تر باشد درآمد نیز افزایش می یابد. در این گزارش همان طور که بیان شد ثروتمندترین ایالت آمریکا بررسی شده است و احتمالا درآمد ها در دیگر ایالت ها و دانشگاه های آن کمتر خواهد بود. 

کپی برداری بدون ذکر منبع، براساس قانون جرایم اینترتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است!

503 Service Unavailable

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.